Friday, January 16, 2009

Tangisan Bulan Madu - Shamsiah Mohd Nor





Tajuk novel : Tangisan Bulan Madu
Penerbit : CESB
Terbitan : 2001

Menganggur setelah memerah tenaga dan membuang usia untuk mendapatkan segulung ijazah dari universiti adalah pengalaman yang menyakitkan. Amira tidak dapat memenuhi harapan keluarga, kekasihnya memutuskan cinta untuk mengahwini gaids lain, percintaannya dengan Bogatt dihalangi oleh Puan Marina yang memelih darjat. Setelah akhirnya Bogatt berjaya juga memimpin tangannya ke pelamin, mereka tidak sempat berbulan madu. Mengapa?







Tajuk : Tangisan Bulan Madu 2
Penerbit : Diwangsa Publications & Distributors
Terbitan : 2002

Bulan madunya tidak kesampaian. Bogatt lebih dahulu menemui Tuhan. Bertahun Amira cuba menyebak mimpi hiba itu. Namun semakin lama dan jauh dia pergi, kian kejap ingatannya terhadap Bogatt. Bogatt tidak pernah mati dalam hatinya. Kehadiran Razlan yang seiras Bogatt telah mengusik hati perempuannya! Siapa Razlan yang tidak dapat diterimanya itu? Mengapa setelah gadis lain mengisi kekosongan Razlan, Amira berasa kecewa?








Tajuk Novel : Tangisan Bulan Madu 3
Penerbit : Khalysa Publications & Distributors
Terbitan : 2001

Kemelut hidup Amira tidak berkesudahan. Pengalaman yang dihirup dan dugaan yang mendatang kian mematangkannya. Janji dan sumpah setianya pada Bogatt tidak pernah dilupakan. Baru sahaja hendak mengecap bahagia dengan seseorang dia dikejutkan dengan berita yang meruntun jiwa dan memamah hatinya. Siapakah lelaki yang hadir dalam hidup Amira? Azali? Razlan? Atau insan lain? dan apakah badai yang menimpanya?
Semuanya terjawab dalam novel ini.





Tajuk Novel : Tangisan Bulan Madu 4
Penerbit : Khalysa Publications & Distributors
Terbitan : 2003

Lautan mana yang tidak bergelora, bumi mana tidak ditimpa hujan? Begitulah ibaratnya kehidupan Amira dan Bada. Kerukunan bahtera hidup mereka berdua mulai bergoncang akibat beberapa faktor. Amira yang sabar, baik hati dan suka mengalah turut merasakan gegarannya. Akhirnya dia memendam perasaan dan menganggap dirinya ibarat melukut di tepi gantang di mata Bada. Razlan yang sedari dulu menyimpan kasih padanya sentiasa memberi kekuatan dan membawa sinar ceria dalam hidupnya. Sementelah kenangan bersama arwah Bogatt tetap mekar malah tidak pernah mati.

Persoalannya apakah konflik yang mereka hadapi? Mampukah Amira bertahan? Mampukah Amira menelan segala getir kehidupan? Apakah kesudahan cinta kasih Razlan yang tidak pernah surut buat Amira? Sesungguhnya ajal maut, jodoh pertemuan di tangan Allah SWT. Manusia merancang Tuhan yang menentukan.

Related Posts :



3 comments:

  1. salam..suma novel TBM ni masih ada ka??
    plz reply ke pbsmboy852000@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. orang yang tulis novel niekan sebenarnya seorang cikgu yang mengajar disekolah saya kalau tak silaplah..kalau salah sorrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyy to say

    ReplyDelete
  3. semua buku TBM MET dah baca. ceritanya lara diulit dengan bahasa yang indah oleh seorang guru sastera.

    ReplyDelete

Blog Widget by LinkWithin