Saturday, January 24, 2009

Pengajian Di Seberang Lautan

Malam ini saya memilih untuk mendengar lagu-lagu 70an dendangan Sharifah Aini. Antara lagu yang menjadi sasaran saya ialah lagu Pengajian Di Seberang Lautan.

Teringat sewaktu berada di negeri orang bertahun yang lalu. Penuh dengan kenangan indah dan manis.. yang indah saja saya akan ingat. Tak mahu layan yang sedih-sedih..

Skarang ni kalau teringat zaman lampau saya belek album gambar dulu-dulu. Adakala saya tersenyum sendirian apabila terimbas kembali kenangan-kenangan lalu. Niat di hati nak juga saya kembali menziarahi tempat-tempat 'bersejarah' untuk diri ini suatu ketika dulu tetapi oleh kerana keadaan dan kewangan yang tidak mengizinkan terpaksa pendam di hati saja lah.


Sharifah Aini - Pengajian Di Seberang Lautan

indahnya
kenangan di luar negeri
dua tahun aku belajar di sana

gembira
di sana ku banyak teman
tinggal bersama keluarga angkatku

oh alangkah riangnya
stiap hujung minggu
ku dibawa berjalan oleh keluarga angkatku

pergi membeli belah
lawat tempat sejarah
kadang pergi berkelah di pulau yang indah

oh sejuknya
bila musim salji tiba
bertaburan indah dan putih warnanya

cantiknya
pandangan di musim bunga
merah kuning berbagai jenisnya

tamat pengajianku
daku akan kembali menemui keluarga
yang sangat kucintai

tak dapat ku tahankan
airmata mengalir
di saat perpisahan di lapangan terbang

la la la la la la

sungguh keluarga gembira
sambut kepulanganku
ijazah kubawa tanda kejayaanku

masa terus berlalu
tak dapat kulupakan semasa belajar di seberang lautan



Related Posts :



No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin