Saturday, February 20, 2010

Solat Sunat Pilihan













Tajuk Buku : Solat Sunat Pilihan
Penulis : Dr. Zulkifli Mohd Al Bakri
Penerbit : Telaga Biru
Terbitan : 2008
Harga : rm19.90


Mengapa di akhirat nanti ada orang yang masuk syurga tetapi masih menyesal? Inilah hakikat yang dialami oleh orang yang masuk syurga apabila melihat kelebihan orang lain. Kelebihan-kelebihan yang dimiliki oleh orang lain itu bukanlah disebabkan amalan fardu, tetapi hanyalah amalan-amalan sunat. Mereka amat menyesal kerana di dunia dahulu kurang melakukan amalan sunat berbanding orang yang mendapat kelebihan kerana amalan sunat mereka.

Sebaba itulah dikatakan bahawa solat sunat ada kaitan dengan darjat kedudukan seseorang di akhirat nanti. Tidak hairan para sahabat begitu fanatik mengikut jejak Rasulullah dalam mengamalkan solat sunat. Setiap Solat Sunat yang diamalkan oleh Rasusullah saw tetap akan mereka ikuti kerana yakin dengan sabda Rasulullah tentang keistimewaan dan kelebihannya.

Solat sunat pilihan menampilkan solat-solat sunat yang menjadi amalan rutin Rasulullah saw setiap hari. Lengkap dengan dalil keterangan Rasulullah saw tentang keistimewaan dan kelebihan setiap satu solat. Sebagai panduan dan bimbingan, disertakan kaifiat melaksanakan solat-solat tersebut.







Related Posts :



No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin